Putování Svatou zemí IV - Kráterem a divočinou

1.11.2014 – Trek v kráteru a procházka v pusté divočině
(Izrael, Machtesh Ramon, Lotz cisterns)
Dny jsou zde zatraceně krátké. Nejsem zvyklý, aby se na „letní“ dovolené setmělo v 17:00. Naše cestovatelská provozní doba začíná zhruba v 9:00 a končí v 17:00. Nic s tím nenaděláme, nezbývá než se přizpůsobit. Oproti tomu listopadové klima je na blízkém východě výhodou. Příjemné denní teploty, nepřesahující 30° jsou pro Středoevropana velmi milosrdné. Něco jako babí léto v Čechách, kdy letní horka jsou pryč a podzim ještě nezačal.
Jak maximálně využít omezeného denního svitu? Neflákat se, brzo vstávat, tím pádem zbytečně neponocovat. Celodenní program je nutno stlačit do pouhých osmi hodin. Komplikace nastává hned ráno. Hotelové snídaně nezačínají před osmou. Ať děláme, co děláme, na cestu vyrážíme kolem deváté. V zimě na lyžích mi to nevadí, tady mě to ale dost s…. Stravovací návyky doznávají jistých změn, protože na oběd prostě není čas. Nezbývá, než se ráno nafutrovat a vydržet se dvěma müsli tyčinkami až do setmění. Doufám, že se tyto mé zápisky příliš neodchýlí od skutečnosti z důvodu fata morgány způsobené hladem. Abych zase nedělal tak velkého chudáka, tak přiznávám, že na kafe si po cestě čas uděláme. Libor se rozhodl, že se stane svatým asketou a tvrdí, že nemá hlad a nejí přes den vůbec.
Ale teď už do reálu. Probudili jsme se do slunného listopadového dne, je sobota a tím pádem šábes. Včerejší mraky jsou pryč a noční déšť připomíná pouze zavlhlý písek na dně písečných jam. S ohledem na očekávaný celodenní půst jsem si dopřál třífázovou snídani. S vydutým břichem a hlasitým funěním jsem opustil výkrmnu.

Canon EOS 50D

V májové AKCI nyní máte fotoknihy s 25% a větší vyvolané fotky, vč. všech plakátů s 27% slevou. Neváhejte slevy využít. A nově nemusíte zadávat žádný kód. Slevu na produkty v akci získáte automaticky. Akce platí do 5. 5. 2024
Získat slevu

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.